سومین مناظره انتخاباتی امشب (۱ تیر ۱۴۰۳) برگزار می‌شود خبرنگار شبکه ماهواره‌ای الاقصی به شهادت رسید|افزایش شمار شهدای خبرنگار در غزه به ۱۵۲ تن عذرخواهی محمدجواد ظریف به‌خاطر نمایش نمودار اشتباه در میزگرد پزشکیان حملات روسیه شبکه برق اوکراین را هدف قرار می‌دهد نکات یک مفسر زبان بدن به ۶ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مدعی شد: تلاش برای آتش بس در غزه را ادامه می دهیم ستاد مرکزی جوانان سعید جلیلی در خراسان رضوی افتتاح شد اسماعیلی: بارزترین خصیصه شهید رئیسی، ایمان به خدا و آرمان‌های نظام اسلامی و مردم بود حمله به ستاد انتخاباتی جلیلی در مشهد با کوکتل مولوتف + فیلم لحظه حمله پوشش زنده و کامل دومین مناظره تلویزیونی کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ + فیلم (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) بازهم حمله آمریکا و انگلیس به یمن | «الحدیده» تاوان مبارزه با صهیونیست‌ها را می‌دهد منابع خبری از بازداشت وزیر خارجه پیشین تاجیکستان خبردادند استاندار خراسان رضوی بر ضرورت همراهی اصحاب رسانه برای برگزاری باشکوه انتخابات تاکید کرد تعداد شهدای جنگ در غزه به ۳۷ هزار و ۴۳۱ نفر رسید جوادی‌حصار: نظام جمهوری اسلامی پزشکیان را به‌خوبی می‌شناسد | مردم رئیس‌جمهوری می‌خواهند که برای همه به میدان بیاید پخش زنده دومین مناظره نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سرپرست وزارت خارجه ایران: اسرائیل هرچه بیشتر تهدید کند، بیشتر در باتلاق جنایت‌هایش گرفتار می‌شود مخبر: شهید رئیسی ارتباط ما با کشور‌های منطقه را تقویت کرد روسیه از آمادگی غرب برای برکناری زلنسکی خبر داد دانش‌آموزان، ناظران افتخاری انتخابات می‌شوند | آغازبه‌کار قرارگاه دانش‌آموزی «۱۴صفر۳» در خراسان‌رضوی
سرخط خبرها

زاکانی: پاسخگوی مسئولیت‌های ۴۵ سال گذشته‌ام هستم| فساد اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناسد و همه جا هست + فیلم

  • کد خبر: ۲۳۳۴۰۸
  • ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۴
  • ۳
زاکانی: پاسخگوی مسئولیت‌های ۴۵ سال گذشته‌ام هستم| فساد اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناسد و همه جا هست + فیلم
نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: پاسخگوی هر مسئولیتی که در ۴۵ سال گذشته داشتم، هستم.

به گزارش شهرآرانیوز، علیرضا زاکانی در سومین روز تبلیغات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه «صف اول» شبکه خبر، در بیان سوابق خدمت اش، گفت: شهادت جناب آقای رئیسی و همراهان‌شان را تسلیت می‌گویم. متولد ۱۲ اسفند ۱۳۴۴ بین میدان شوش و میدان خراسان، اتابک و لرزاده هستم. ۱۱ و نیم ساله بودم که انقلاب شد. حیات سیاسی بنده در بستر کارکرد‌های انقلاب اسلامی شکل گرفت. در ماه‌های اول جنگ توفیق رفتن به جبهه را داشتم و شهید چمران برایم اسطوره بود و هست.

وی ادامه داد: در واحد تخریب و اطلاعات و عملیات جنگ مسئولیت‌های مختلف داشتم. از مسئول واحد اطلاعات و عملیات محور نجف ۳ گرفته تا مسئول گردان و قائم مقام لشکر ۲۷ بودم. در بهترین دوره زندگی ام در بهترین نقطه در خدمت میهن بودم. بعد از آن شش ماه درس خواندم و در دانشگاه علوم پزشکی تهران بعد از ۸ سال ترک تحصیلی قبول شدم. یک ماه بعد از ورود به دانشگاه توجه دیگران را به خود جلب نکردم، اما دوستانم در دانشگاه آن را گفتند و مسئول گروه ۲۲۰ نفره‌ای شدم و بعد بسیج دانشگاه را راه‌اندازی کردم و تقریبا ۱۴ سال در جریان جنبش دانشجویی خدمت‌گزاری کردم و تشکل کشوری جنبش دانشجویی را با بیش از ۲۰۰۰ واحد فعال کردیم.

نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری افزود: از سال ۱۳۸۲ به دعوت دوستانم در انتخابات مجلس شرکت کردم و دوره‌های هفتم تا نهم در مجلس بودم. مسئولیت‌های نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰، هیات رئیسه مجلس، هیات رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات و فراکسیون‌های مختلف و رئیس کمیسیون برجام هم بودم. مجددا در مجلس یازدهم از قم به مجلس وارد شدم و به مرکز پژوهش‌های مجلس رفتم.

زاکانی افزود: امروز هم به عنوان شهردار تهران افتخار نوکری ۳۳ ماهه مردم تهران را دارم.

وی گفت‌: پایین‌ترین مسئولیت در دوره دفاع مقدس را داشتم و بعد از دفاع مقدس از بسیج دانشگاه شروع کردم، اما به سرعت به بسیج دانشجویی کل کشور کشیده شد.

نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری تصریح کرد: پاسخگوی هر مسئولیتی که در چهل و پنج سال گذشته داشتم، هستم. سخت‌ترین کاری که انجام دادم مبارزه با فساد با قوی‌ترین شاخه‌ها و تنه‌های فساد در کشور از دهه ۱۳۸۰ بوده؛ مواجهه با فساد اقتصادی را از قوی‌ترین بخش آن یعنی بخشی که حمایت ویژه داشت، شروع کردم و در دستگاه‌های اجرایی و قضایی و سایر مجموعه‌ها از جمله خودِ مجلس ادامه دادم. معتقدم باید از قوی‌ترین آدم‌ها که برای خودشان حریم تعریف کرده‌اند شروع می‌کردیم. ده‌ها بار برای تحقق حق مردم به دادسرا و بیش از ۷-۸ بار دادگاه رفتم.

وی ادامه داد: علت اصلی فساد‌هایی که یافتم ترک فعل و تعارض منافع و بود. رعایت قانون را نکرده و ارتباطات نامناسب برقرار کردند، برخورد سخت بود. فساد اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناسد و همه جا هست. یک جا حتما بیشتر است و در جا‌های دیگر کمتر است. در جریان انقلاب، انقلابی‌نما‌ها داشتیم و بنده اتفاقا با آنها شروع کردم. در دوره آقای خاتمی در دفتر آقای حداد به بنده گفت می‌دانم اینها از چه جریانی هستد، گفتم بله ولی بنده فساد را جریان نمی‌کنم و کار را از اصولگرا‌ها شروع کردم تا اصلاح‌طلبان حساب کار خودشان را بکنند. باید فقط از مردم خجالت کشید و نه از هیچ جریان و گروه دیگری.

نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری شعار دولتش را «دولت خدمت» عنوان کرد و گفت: شعاری که انتخاب کردم برای شهید ابوترابی است.

وی در ارزیابی از روابط قوای سه‌گانه با یکدیگر اظهار کرد: قوا هر کدام سرجایشان نیستند، چون قانون اساسی تاکید دارد دولت ملی و دولت‌های محلی داریم و برای آن ستونی از خدمت در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی و سلامت و رفاهی تعیین کرده است. اساس کار دولت ملی هم سیاست‌گذاری، حامی، تسهیل‌گر و ناظر است. این دولت مکمل دولت محلی است هر چند که در حوزه امنیت کار را خودش بر عهده می‌گیرد. دولت‌های محلی شکل نگرفته و دولت ملی، فربه شده است. در چارچوب قانون اساسی نیازمند اثرگذاری و بالا بردن ویژگی‌های نخبگی و اشراف بر امور کشور هستیم.

زاکانی ادامه داد: مجلس علاقه‌مند است اصل ۱۰۰ را بر عهده بگیرد و در امور محلی دخالت کند که سم مهلکی است. تنظیم مختصات قوا نیازمند بازبینی جدی و همچنین تعامل بین آنهاست. در مدیریت شهری تهران طی ۳۳ ماه گذشته روابط را طوری ترسیم کردیم که بیشترین خدمت به مردم شود. در حوزه‌های معیشت، خدمات عمرانی و اجتماعی کار‌های دولت را بر عهده گرفتیم و با پشتیبانی دولت انجام دادیم. کار‌هایی که ده‌ها سال بر زمین مانده بود. در مقابل دولت ما را حمایت و تشویق کرد.

نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بیان کرد: برای قرارداد ۶۳۰ دستگاه واگن در دولت شهید رئیسی کمک کردیم و گره را باز کردیم. در سال گذشته ۱۱۸۴ واگن قرارداد بستیم. دولت ملی و محلی وقتی دست در دست هم بگذارند می‌توانند کار‌های بزرگی انجام دهند. معتادان متجاهر را جمع آوری کردیم و به کمپ‌ها منتقل کردیم. آقای مخبر برای اولین بار کلنگ احداث ۲۰۳ هزار واحد مسکونی را در چندین منطقه تهران توسط شهرداری به زمین زدند.

زاکانی در ادامه با بیان اینکه ۱۰ قاعده را برای مدیریت شهری تعیین کردیم، گفت: هر چه که مستقیما به شهرداری تهران مربوط می‌شود را خودمان انجام می‌دهیم و آنچه که مستقیما به ما مربوط نبود، دستگاه‌های مربوطه را حمایت می‌کنیم.

وی در ادامه در خصوص معیشت مردم نیز گفت: گوشت ران گوسفندی را ۳۱۶ هزار تومان می‌فروشیم. ۱۲۰ تن فروش روزانه داریم در حالی که در بازار آزاد بیش از ۵۰۰ هزار تومان فروخته می‌شود. نیاز مردم را از طریق نرم‌افزار‌های موبایلی تامین می‌کنیم. از یک سال و نیم قبل زیر ساخت‌ها را با تفاهم‌نامه بین آقایان مخبر، رئیس سازمان مدیریت و برنامه، وزیر اقتصاد و چند نفر دیگر از مقامات دولتی فراهم کردیم. این کار برای اولین بار است که در کشور انجام می‌شود.

زاکانی برای فائق آمدن بر بروکراسی اداری، گفت: تهران یک کشور بوده و مشکلاتش بسیار متنوع است. حدود ۱۰ میلیون نفر در آن سکونت دارند و روزانه تا ۴ میلیون نفر هم به تهران رفت و آمد می‌کنند. مدیریت شهری در همه سطوح از تولد تا مرگ خدمت‌گزار مردم است تبعا توجه شهرداری به کارکردها، توجه به نوع مدیریت‌ها به خصوص برای شکستن دیوان‌سالاری با کمک سایر مراجع است. دیوان‌سالاری دولت را هم می‌توان با تقسیم اختیارات دنبال کرد و با تمرکززدایی آن را بهتر اجرایی کرد.

وی ادامه داد: در این حوزه از نصاب‌ها عبور کردیم و این مسئله قابل اندازه‌گیری است و در آینده، این مسئله را بیشتر باز می‌کنم. اختیارات را به مناطق و نواحی شهر تهران تقسیم کردیم. بعد از آن، با استفاده از ظرفیت فناوری، مردم را از پشت در مدیریت شهری خلاص کردیم. همین تجربه را می‌توانیم در سلسله مراتب دولتی و مدیریت کلان کشور و سایر اجزای موثر در این ساختار پیاده کرد.

زاکانی در واکنش به رفتارش بعد از انتخاب به عنوان رئیس‌جمهور با گزارشگران فساد و خبرنگاران در این حوزه، گفت: در موضوع فساد گام‌های موثری را برداشتیم و توانستیم ده‌ها هزار میلیارد تومان امکانات به یغما رفته را برگردانیم. به طور مثال در پروژه‌های مشارکتی اختلالاتی را مشاهده کردیم، دنبال کردیم و یکی یکی برگرداندیم. با برگرداندن فقط دو پروژه ۷۰ هزار میلیارد و در سال ۱۴۰۱ حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان از این اموال را به حساب شهرداری برگرداندیم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ نیز دارایی‌های به یغما رفته شهر را برگرداندیم. در سال ۱۴۰۱ به مردم پروژه‌های کارشناسی شده شهرداری را معرفی کردیم. بیش از ۴۰۰ هزار نفر شرکت کردند و بیش از ۱۰۰۰ پروژه را انتخاب کردند. بعد از آن مردم ۶۰۰ پروژه مورد نظرشان را پیشنهاد دادند و بیش از یک میلیون و ۳۵۲ هزار نفر به ما ایده دادند، ایده‌های ما را هم پسندیدند. در مبارزه با فساد هم هیچ راهی نیست مگر از مشارکت مردم استفاده کنیم. اصحاب رسانه‌ها هم نماینده مردم هستند.

زاکانی اظهار کرد: ستاد انتخابات بنده تا انتخابات وظیفه‌ای دارند و بعد از آن مسوولیت‌هایشان تغییر خواهد کرد. بر اساس شایسته‌سالاری این افراد را منصوب می‌کنم. این افراد باید علم انجام کار را داشته باشند، سلامت و طهارت و پاکدست باشند و به مسوولیت‌ها نباید به چشم طعمه نگاه کنند و عُرضه داشتن آنها نیز شرط لازم برای پیشرفت مسوولیت‌هاست.

وی ادامه داد: دلم با مردم قم است، چون به نمایندگی آنان به مجلس رفتم، اما پوزش می‌طلبم به دلیل رفتن به مدیریت شهری نتوانستم نماینده آنان در مجلس باشم.

زاکانی تصریح کرد: امروز خودم را در معرض انتخاب مردم قرار دادم، پس باید خودم را بهتر بدانم که پا به این عرصه گذاشتم. سعی کردم در دوره مسوولیتم دائما خودم را با این مسئله تنظیم کنم.

وی ادامه داد: اگر مردم بنده را لایق نوکری دیدند از بین نخبگان و عزیزان افراد برتر را برای تشکیل دولت انتخاب می‌کنم. رئیس‌جمهور، رئیس‌جمهور همه مردم حتی ایرانیان خارج از کشور است. دوره کسی که می‌گوید فقط من می‌توانم، گذشته است. بزرگترین سرمایه ایران، سرمایه انسانی است. باید به مردم نقش داد حتی مردمی که از جناح بنده نباشد، اما اگر بتوانند مسوولیت را به خوبی دربیاورند، حتما دستشان را می‌بوسم و در جایگاه مورد نظر به کار می‌گیرم، اما افرادی که دور یک میز با ما می‌نشینند باید هم‌داستان و هم‌جهت در چارچوب اقدامات آیت‌الله رئیسی باشند. معیشت و سفره مردم را باید فراخ کنیم و آبادانی‌های عمرانی و زیرساختی در همه حوزه‌ها را باید با نگاه وسیعی ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: برخی افراد که در دولت فعلی هستند، شایسته هستند و امکان منصوب کردن آنها در دولت بعدی هست. افرادی، چون علی‌آبادی، محرابیان، اسماعیلی، منصوری، مرتضوی، لطیفی، خاندوزی و صحرایی که ویژگی دارند را انتخاب می‌کنم تا از ظرفیت‌های عظیم انسانی، دانشی و منابعی را برای رشد کشور و گره‌گشایی از کار مردم استفاده کنم البته بیرون از دولت فعلی هم افراد شایسته و کاردانی هستند که از آنها نیز استفاده خواهم کرد.

زاکانی خاطرنشان کرد: از ظرفیت‌های داخلی و بین‌المللی برای توسعه کشور استفاده خواهم کرد. اگر مردم در همه امور محور شدند، مردم سالاری دینی محقق خواهد شد.

نامزد انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت: هر موقع خواستید بیایید با آغوش باز شما را می‌پذیرم.

وی در پایان گفت: جناب رئیسی شخصیت ممتازی بودند که در طول بیش از ۴۵ سال گذشته به اخلاص، فداکاری، پرکاری، متانت، محبت، مردمی بودن، دست پاکی، کارایی و صفات خوب شهره بود. از بالا به مردم نگاه نمی‌کرد و نسبت خوبی با رهبر معظم انقلاب و اسلام و مسلمانان در سراسر جهان برقرار کرد. دوستان انقلاب به ایشان امیدوار و دشمنان ایشان از رسوخ به ایران ناامید شدند و در داخل ایران انسجام و وحدت ملی را رقم زد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۶
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
0
0
سلام ودرو خدا بر آقای زاکانی عزیز مردعمل. حمید کریمی از کرمان.
حمید
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
0
0
سلام ودرو خدا بر آقای زاکانی عزیز مردعمل. حمید کریمی از کرمان.
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
0
0
سلام ودرود بر آقای زاکانی عزیز مرد عمل چه در زمان دوران نمایندگی در مجلس چه الان شهردار تهران
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->